مجله مد و پوشاک آقایان

برای اینکه سطح تیپ و استایل خود را ارتقا دهید نیاز به رعایت نکات و اصول فراوانی است که ما در این وبلاگ برای شما شرح خواهیم داد.

مجله مد و پوشاک آقایان

برای اینکه سطح تیپ و استایل خود را ارتقا دهید نیاز به رعایت نکات و اصول فراوانی است که ما در این وبلاگ برای شما شرح خواهیم داد.

راههای اصولی برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی


این روزها خرید و فروش همه چیز به صورت اینترنتی شده است. حتی خرید عینک آفتابی به دلیل تشخیص اصل یا تقلبی بودن امری دشوار و در بعضی موارد غیر ممکن به نظر می‌رسد.
پیدا کردن یک جنس اصل از میان انبوهی از کالاهای تقلبی در بازار امری دشوار است. عینک آفتابی نیز دقیقا یکی از آن اجناس است. در این مقاله راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی را به شما آموزش خواهیم داد. با استایل اقایان همراه باشید.

مهم ترین وظیفه عینک آفتابی اصل محافظت از چشم شما در برابر اشعه مضر خورشید است. اما اگر  در خرید این عینک آفتابی دقت نکنید نه تنها از چشم خود محافظت نکرده‌اید بلکه با خرید عینک آفتابی بی کیفیت به چشمان خود هم آسیب خواهید رساند.
تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی در ده گام
۱- عینک آفتابی اصل در برابر اشعه مضر خورشید مقاوم است

اشعه ماوراء بنفش که برای چشم مضر است و از جانب خورشید ساطع می شود دارای ۲ طیف است که با نام‌های UVB و UVA  می‌باشند که اشعه UVB از لایه‌های جوی عبور و می‌تواند به پوست و چشم آسیب برساند. اگر تماس چشم با این اشعه مداوم باشد می‌تواند باعث مشکلات زیادی برای چشم شما و گاها صدمات جبران ناپذیری شود. وظیفه عینک آفتابی اصل جذب این اشعه مضر و محافظت از چشمان شماست که هر چقدر عدسی عینک مقدار بالاتری اشعه را جذب کند با کیفیت‌تر است.





۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

مقدار قابل قبول برای یک عینک،UV بالای ۹۵درصد است و کمتر از آن برای یک عینک آفتابی قابل قبول نیست. پس براساس علامت و عددی که بر روی عینک زده می‌شود باید عینک آفتابی در یک عدد ایده‌آل ۹۸ درصد از اشعه UVB را جذب کنید. این عدد را معمولا بر روی فریم و یا قاب یا لیبل عینک قرار دارد.
۲- عینک آفتابی تقلبی فاقد شماره سریال است

برای تشخیص عینک آفتابی اصل کافیست به وب سایت برند تولید کننده عینک آفتابی سر زده و شماره سریال عینک را با شماره موجود در وب سایت چک کنید، عینک‌های آفتابی تقلبی دارای شماره سریال معتبر نیستند.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی
۳- از فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین معتبر خرید کنید

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. شاید این نکته کمی ساده به نظر برسد، اما گاها با دیدن تخفیف یک فروشگاه و دیدن قیمت مناسب وسوسه می‌شویم که خرید را انجام دهیم اما به یاد داشته باشید که عینک آفتابی اصل هیچ گاه قیمت بسیار پایین و تخفیف زیاد نخواهد داشت.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی
۴- فریم عینک آفتابی بسیار مهم است

وجود فریم پلاستیکی به هیچ عنوان دلیلی بر تقلبی بودن عینک آفتابی نیست و بسیاری از عینک‌های با کیفیت با فریم پلاستیکی عرضه می‌شوند اما نه هر پلاستیکی. سازندگان معروف، عینک‌های آفتابی را با بهترین کیفیت و ظرافت عرضه می‌کنند که شما با نگاه و لمس کردن این فریم می‌بایست این کیفیت و ظرافت را کشف کنید.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

وجود هر گونه موج، نقطه یا جوش، خط و خش، وجود مواد اضافه یا خط قالب و هر چیزی که عدم کیفیت مواد به کار رفته در ساخت فریم را اثبات کند مهر تاییدی بر غیر اصل بودن عینک آفتابی است. پس به راحتی با یک بررسی ساده فریم می توانید عینک با کیفیت را تشخیص دهید.
۵- به بسته بندی عینک آفتابی توجه کنید

به عنوان مثال عینک آفتابی گوچی اصل در بسته بندی خود این برند قرار دارد، در این بسته بندی راهنمای استفاده از عینک و برگه گارانتی دیده می‌شود. بنابراین اگر عینکی این موارد را نداشت احتمالا تقلبی است.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی
۶- از کیفیت عینک آفتابی مطمئن شوید

عینک را بسته و از ناحیه دسته در دست بگیرید و شروع به چرخاندن کنید و سپس با دقت و به آرامی چند سانتی متر بالا و پایین پرت کنید، وجود هر گونه لقی و عدم انسجام و یا سر و صدا غیر طبیعی خود دلیلی بر پایین بودن کیفیت است. عینک‌های اصل این ویژگی را به هیچ وجه ندارند.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی
۷- شیشه عینک را به خوبی چک کنید

عینک‌های با کیفیت هم با عدسی پلاستیکی و هم با عدسی شیشه‌ای ارایه می‌شوند، با اینکه عدسی شیشه‌ای نشان از کیفیت بیشتر است ولی عدسی با کیفیت پلاستیکی هم اگر مرغوب باشد دقیقا همان وظایف عدسی شیشه‌ای را انجام می‌دهد. پس عدسی پلاستیکی ربطی به بی‌کیفیتی عینک ندارد. معمولا لوگوی برندهای مشهور در شیشه سمت راست حک می‌شود که به خوبی قابل تشخیص است.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

 
۸- تست حرکت را حتما انجام دهید

برخی از فروشندگان معتبر و مجاز برای تعیین کیفیت شیشه عینک تست حرکت را انجام می‌دهند، که نگاه به لنز و تکان دادن عینک در مقابل یک صفحه طرح‌دار است. وقتی شما عینک آفتابی را در مقابل صفحه طرح‌دار تکان می‌دهید نباید اشکال به هم ریخته و کج و موج شوند.
۹- از تست امواج برای اصل بودن عینک آفتابی کمک بگیرید

برای بررسی عینک با کیفیت می‌توانید یک ریموت یا کنترل تلویزیون را پشت عینک بگیرید و سپس از کنترل استفاده کنید. اگر کنترل از پشت عینک عمل نکرد نشانده عینک آفتابی تقلبی است.
۱۰- به علایم روی شیشه عینک آفتابی دقت کنید

عینک های معروف از جمله “Ray Ban” که ذکر کردیم دارای یک نشان تقریبا مخفی هستند که یک علامت از دو حرف اول برند بر روی دو قطعه ای که بر روی بینی قرار می گیرند وجود دارد. این نشان به راحتی قابل مشاهده نیست و شما می بایست با نور بیشتر و کمی دقت آن‌ها را پیدا کنید. اما عدم وجود این مورد در عینک های “Ray Ban” نشانی بر تقلبی بودن آن‌هاست.

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی
چند نکته تکمیلی برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

۱- برای خرید عینک به چشم پزشک و یا عینک فروشی معتبر مراجعه کنید.

۲- عینک مناسب شرایط خود تهیه کنید چرا که هر رنگ و نوع عینک مناسب شرایط خاص است به طور مثال عینک‌هایی یا رنگ زرد برای هوای مه آلود و البته سرعت چه وسیله و چه ورزش، رنگ دودی و خاکستری برای رانندگی و مصارف عمومی، و رنگ قهوه ای هم مصارف عمومی و….

۳- خرید عینک با کیفیت یک ضرورت است و می‌بایست از چشم خود محافظت کنید.

۴- معمولا عینک‌های تقلبی چینی و عینک‌های با کیفیت ساخت ایتالیا هستند.

۵- راه تشخیص درجه جذب UV تنها استفاده از دستگاه UV متر است که در عینک فروشی‌های معتبر به راحتی یافت می‌شود.

۶- عینک می‌بایست به صورت کامل چشم شما را پوشش دهد.

۷- برای ثابت کردن و جلوگیری از شل شدن و احیانا افتادن پیچ است که شما می‌توانید از برق ناخن برای ثابت کردن این پیچ‌ها استفاده کنید.




   

تاریخچه برند بربری

در روز ۲۷ آگوست ۱۸۳۵ توماس بربری (Thomas Burberry) در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی شهر لندن متولد شد. او در نوجوانی نزد یک پارچه فروش کار می‌کرد و پس از مدتی در سال ۱۸۵۶ خودش در بیسینگ استاک (BasingStoke) – همشایر، یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد، ولی در ابتدا موفقیت چندانی نداشت.

راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی

در دهه ۱۹۶۰ طرح شطرنجی بربری روی چتر، کیف، چمدان، شال و روسری هم دیده شد. تا آن زمان از این طرح بیشتر برای آسترکاری کت و بارانی و مدل‌های مختلف لباس مردانه استفاده می‌شد. این برند با وجود اینکه هنوز یک نام خوش کیفیت در بازار پوشاک بود، ولی دیگر جذابیت اولیه خود را نداشت. تا اینکه در سال ۱۹۹۷ رز ماری براوو آمریکایی، به سمت مدیرعامل جدید بربری منصوب شد و همه چیز را تغییر داد و برنامه جدیدی برای آینده شرکت تدوین کرد.

راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی

رز ماری شکل جدیدی به بربری داد و کمک کرد تا این نام در کنار نام‌های بزرگ مد دنیا قرار گیرد. کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف دقیق در رسانه‌های معتبر و به روز کردن طرح لباس‌ها و استفاده از پارچه شطرنجی سنتی بربری، این برند را مورد توجه افراد خوش لباس معروف و طرفداران مد، مانند ویکتوریا بکهام و کیت ماس قرار داد.

راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی
تشخیص عینک آفتابی بربری اصل

۱- هرگز عینک آفتابی بربری اصل را بدون جعبه مخصوص نخواهید دید. توجه داشته باشید که لوگوی بربری بر روی جعبه عینک آفتابی به خوبی حک شده باشد.

۲- به اطلاعات درج شد بر روی بارکد جعبه دقت کنید و با خود عینک چک کنید، عینک آفتابی اصل دارای شماره سریال یکسان است.

۳- عینک آفتابی بربری اصل دارای یک دفترچه گارانتی است.

۴- محصولات جدید بربری دارای یک دفترچه راهنماست، دفترچه را به دقت مطالعه کنید و اگر در آن غلط املایی و یا فونت‌های نامنظم دیدید مطمئن باشید که این عینک تقلبی است.

راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی

۵- جعبه عینک آفتابی اصل دارای طرح شطرنجی بربری است که کیفیت پارچه روی جعبه بسیار بالاست.

۶- در قسمت داخلی دسته سمت راست عینک آفتابی بربری اصل، عبارت Made in Italy به همراه لوگوی CE نوشته شده است. همچنین در مدل‌های جدیدتر یک حرف انگلیسی نیز درج شده است.

۷- در قسمت داخلی دسته سمت چپ عینک آفتابی بربری اصل، مدل عینک، سایز فریم و عدد مربوط به شیشه عینک آفتابی درج شده است.

۸- در قسمت بالای شیشه سمت راست عینک آفتابی بربری اورجینال یک شماره سریال درج شده است؛ توجه داشته باشید که این شماره واضح و خوانا باشد.

راه تشخیص عینک آفتابی بربری اصل از تقلبی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.